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주간소식- 칼럼: 예수님의 사랑(요 13:1)

들풀도(fieldgrass)
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예수님의 사랑




요 13:1 유월절 전에 예수께서 자기가 세상을 떠나 아버지께로 돌아가실 때가 이른 줄 아시고 세상에 있는 자기 사람들을 사랑하시되 끝까지 사랑하시니라




이 말씀은 예수님이 당시 예수님 주위에 있었던 제자들에게 말씀하신 것이 분명합니다. 그러나 여기서 우리는 예수님이 우리들을 그에게로 이끄시는 것을 보게 됩니다. 예수님께 확신을 주는 일, 곧 죄인들을 그분께로 이끄는 일은 성령님이 예수님에 대해 증거하신 일입니다.


우리는 본문에서 보게 되는 예수님의 불변하는 사랑으로 우리자신을 채워야 할 것입니다. 이 사랑은 조금도 약화되는 일이 없습니다. 만일 제자들, 세상 사람들 및 대적들이 어떠한 사람들이라는 것을 생각한다면 우리는 예수님이 그분의 사랑을 포기해야 할 수많은 이유들을 발견하게 될 것입니다. 우리는 예수님 주위에서 세 부류의 사람들을 보게 됩니다.- 제자들, 무관심한 사람들 그리고 대적들. 이 대적들은 특별히 사단의 자식들입니다. 이들은 예수님께서 하나님의 나라를 취하시고 그 모든 것을 통치하시려는 것을 알고서는 “그가 결코 우리들을 통치하지 못하도록 해야 한다”고 말하고 있는 사람들입니다. 


 이제 마음 깊은 곳에서 예수님이 그리스도라는 사실을 확실히 알고 있지만 그 예수님을 주로 모시지 않으려는 사람들이 있습니다. 대적들은 이러한 무관심한 사람들을 올가미에 걸려들게 할 수 있습니다. 세상에 속한 모든 것들은 마치 예수님의 사랑이 완전하고 변하지 않는 사랑이 아닌 것처럼 예수님의 사랑을 파괴시키기 위해 교묘히 꾸며져 있습니다. 


사랑에 대하여 무관심보다 더 상처를 줄 수 있는 것은 없습니다.



우리는 자연적으로 죄를 사랑합니다. 그리고 우리는 하나님께서 우리에게 주신 모든 것들을 우리 자신의 욕망을 채우기 위해 사용하고 싶어 합니다. 예수님은 이 모든 것들을 알고 계십니다. 그분은 이세상의 그 구역질나는 상태를 아시고 “내가 얼마나 너희와 함께 있으며 얼마나 너희에게 참으리요.(마17:17)”라고 말씀하셨습니다. 우리가 하나님의 빛 안에 있을 때, 그러므로 우리가 죄를 심판하게 되는 것입니다.




어느 부모가 자기 자녀들이 명백한 파멸로부터 피신하기를 바라지 않겠습니까? 은혜로우신 예수님께서 오셔서 사람들을 파멸로부터 구원하신 것은 예수님께서 그들의 슬픈 처지를 아셨기 때문입니다. 예수님은 그 모든 것을 아시기에 긍휼히 여기셔서 우리의 필요를 채워주시기 위해 오신 것입니다. 그러나 예수님은 무엇을 맞닥뜨리게 되십니까? 무관심한 마음. 예수님은 사람의 마음속에 있는 비열한 것들을 아십니다. 예수님은 그분의 나라를 소유하지 않을 수 있습니다. 그렇지만 예수님은 하나님께 폐를 끼치면서까지 그 나라를 없이하지는 않을 것입니다. 사람들은 자기를 사랑하는 하나님에 대해 무관심한 채로 있는 것을 좋아합니다. 하지만 무관심보다 더 사랑을 내어 쫓는 것은 없다는 사실을 기억해야 할 것입니다.




예수님은 또한 사람들의 싫어함과 맞닥뜨렸습니다. 그들의 행위가 악하므로 빛을 싫어하는 모든 사람들은 예수님을 싫어했습니다. 사람 안에 있는 자랑, 육신을 쫓음, 고집 및 모든 것들은 하나님을 뒤로 물러나게 합니다. 더러움, 무관심 및 미워함 안에 있는 어떤 것도 예수님의 사랑을 이끌어 낼 수는 없습니다. 예로, 유다가 예수님을 배신한 것을 예수님께서 보셨을 때, 그분의 사랑은 절망에 처해졌을지 모릅니다. 


만일 한 사람이 우리를 배신하려 한다면, 우리는 우리를 배신하지 않을 사람들에 대한 생각을 많이 해야 할 것입니다. 그런데 예수님의 경우는 그렇지 않았습니다.


비록 죄악이 넘쳤지만 예수님은 그분의 모든 사랑을 보여 주십니다. 그러나 마지막에 그분의 제자들마저도 예수님을 포기했습니다. 예수님을 사랑했던 사람들 모두 그렇게 이기적이었고 두려움으로 그토록 비굴해졌습니다. 예수님이 그런 그들을 섬긴다는 것은 불가능했습니다. 사람의 마음이란 것이 그렇습니다. 사람이 비록 예수님을 사랑한다 하더라도 그의 마음은 아무 쓸모가 없습니다. 예수님은 결코 수그러들 줄 모르는 사람들의 미워함 가운데에서도 그들을 사랑하셔야 했습니다. 








예수님은 우리가 더러움, 무관심 및 빛을 미워함으로 가득하고 수천 번이나 그분을 부인하는 가운데에서도 우리를 사랑하셨습니다. 그분 자신이 최선임을 아시는 예수님은 그 최선이 얼마나 진실한 것인가를 아십니다. 만약 우리가 예수님을 취급한 것처럼 어떠한 친구를 취급한다면, 그와의 우정은 지속될 수가 없을 것입니다. 




우리가 만약 예수님이 이 땅에서 알게 된 것들이 그분이 하늘에서 누렸던 것과 얼마나 다른 것인지를 생각한다면 우리는 완전히 달라질 것입니다. 그곳에서 예수님은 아버지의 사랑을 발견하였고 이 완전한 사랑가운데에서 그분 자신의 순결함은 그렇게 드러날 수 없었는데 이는 어떤 방해물도 찾아볼 수 없었기 때문이다. 은혜는 불법과 죄악이 있는 곳에서 필요합니다. 예수님께 속했다고 했던 사람들은 예수님께 대해 야비하기까지 무관심했습니다. 그런데 실은 그들은 예수님이 필요했던 자들입니다. 사람들의 미워함은 예수님이 버려졌음을 보여줍니다. 하나님이 사람들을 찾아 오셨습니다. 왜냐하면 그들이 하나님을 찾기에 너무 멀리 있기 때문입니다.


 하나님이 어떤 취급을 받으며 태어나신 것인가! 

 얼마나 무관심했는가! 

 얼마나 지독히도 배신하고 인정치 않았는가!

 그럼에도 불구하고 어떤 것도 예수님을 멈추게 못합니다.- 


 예수님은 그분의 사람들을 끝까지 사랑하십니다. 그분은 그 마음 안에 있는 것을 따라 행하셨습니다. 그리고 사람들의 모든 연약함은 그분에게 있어서 만큼은 그분의 사랑을 명백히 드러내는 이유인 것입니다.



예수님은 영혼들이 하나님과 관계 맺기 위해 필요한 모든 것들을 다 이루셨습니다. 우리가 죄인이기 때문에 하나님의 은혜가 우리에게 찾아 왔습니다. 의와 법이 사단과 그 무리들을 물러가도록 요구합니다. 침례요한은 회개하라고 외쳤습니다. 이윽고 은혜의 시작이 있었습니다. 사람들에게 ‘나에게 나아오기 위해 너의 상태에서 떠나라’고 말하기만 하는 것이 아니라 직접 죄가운데 있는 사람에게 찾아오신 순전한 은혜가 사람과 관계를 갖게 되면서 하나님은 단지 죄없는 것만이 아닌 훨씬 더 그 이상의 것을 원하시는 것이 명백합니다. 


은혜는 하나님 안에 있는 것을 우리의 타락으로 만들어지는 부족함에 채우고 있습니다. 예수님은 그 끝까지 사랑하십니다.


예수님이 우리 모두에게 필요한 모든 것이 된다는 것을 아는 것은 얼마나 큰 위로입니까? 그것은 우리를 실제적이고 진실한 것 안에 머물게 합니다. 그것은 또한 우리로 하여금 우리 안에 있는 악함를 고백하도록 하고, 그것을 감추지 않도록 합니다. 은혜만으로도 정직함을 만들어 냅니다.(시32:1) 은혜는 또한 진실을 만들어 냅니다. 그것은 우리로 우리의 연약함을 이기도록 합니다. 베드로와 같이 우리가 그 자리를 지키지 못했다면 우리는 베드로가 했던 것처럼 해야 합니다. 예수님은 그의 사람들을 사랑하시되 세상에서, 그들의 순례길에서, 그들의 환경에서 그들을 사랑하십니다. 그들의 지독함, 이기심 그리고 그들의 연약함에도 불구하고 그들을 사랑하십니다. 사탄이 할 수 있었던 모든 것 그리고 사람 안에 있었던 모든 것은 예수님의 사랑을 감추기 위해 잘 계산된 것이었습니다. 




그럼에도 불구하고 그분은 그들을 끝까지 사랑하셨습니다. 




예수님의 마음은 이기심이 전혀 없고 오직 사랑이 바라는 것만을 생각하십니다. 그러므로 예수님은 십자가에서 그분의 어머니를 잊지 않았고, 더구나 그가 사랑한 제자에게 그녀를 부탁하셨습니다.


번역: 김형규br






출처:  STEM Publishing:Magazines:

          The Bible Treasury:Volume 2:

          The Love of Jesus. John 13:1.


          J.N. Darby, Bible Treasury, Volume 2, 2nd Edition, May 1858.








http://www.stempublishing.com/magazines/bt/BT02/1858_075_Love_Jesus.html






       John 13:1.








It is evident that Jesus here addresses the disciples who then were around Him; but what we see there of Jesus draws the soul to Him. What draws out the sinner, which gives Him confidence, is what the Holy Ghost reveals of Jesus.




I desire that we should occupy ourselves with that which is found in the first verse — that is to say, the constancy of Christ's love — a love which nothing slackened or enfeebled. If we think what were the disciples, the world, and the adversaries, we shall find that Jesus had a thousand reasons for giving up His love. We see round Him three kinds of persons — the disciples, the indifferent, and the adversaries. These latter are more peculiarly the children of the devil. These are they who, seeing that the Lord is about to take the kingdom and reign over all things, say, "We will not have this man to reign over us." There are some who from the bottom of their heart have the certainty that Jesus is the Christ, and who will not have Him. The adversaries may ensnare the indifferent. All that there was in this world was calculated to destroy the love of Jesus, if He had it not been perfect and unchanging; for nothing wounds love more than indifference.




 Naturally we love sin, and we wish to avail ourselves of everything God has given us for satisfying our lusts. Jesus has seen all that. He has seen the disgusting state of this world and said, "How long shall I . . . suffer you?" When we are in the light of God, it is thus that we judge sin.




 What parents would not desire their children to avoid the corruption which they themselves have known? It was because Jesus has known the sad state of man that grace constrained Him to come and extricate men from it. God sees everything. In His compassions He takes knowledge of all, that He may come to the relief of our wants. But what does He meet with? Indifference of heart. The heart of the natural man sees in Jesus something despicable. He cannot own his state, and he will not be indebted to God to get out of it. He prefers remaining in indifference with respect to the God who loves him. Let us remember that nothing repels love more than indifference.




 Jesus met with hatred also. All those who loved not the light, because their deeds were evil, hated Jesus. Pride, carnal confidence, self-will, everything in man, drove God back! There was nothing in defilement, in indifference, and in hatred, which could attract the love of Jesus. That love might be punished to despair, when Jesus saw, for example, that Judas was betrayed Him.




 If a person were going to betray us, we should be too much occupied with ourselves to think of those who would not betray us. This was not the case with Jesus.




 Though iniquity abounded, Jesus shows all His love; but at last His disciples also abandon Him. Those who loved Him were so selfish and so much enslaved by the fear of man, that it was impossible for Jesus to reckon on them. The heart of man is such that, though he loves Jesus, yet his heart is worth nothing. Jesus had to love in the presence of a hatred which never relaxed. He loved us when we were covered with defilements, indifferent, filled with hatred for the light, and having denied Him a thousand times. He that knows himself best, knows the best how true this is. If we treated a friend as we treat Jesus, the friendship would not last long.




What a contrast we shall have if we consider how different that which Jesus found on earth is from what He enjoyed in heaven! There He found the Father's love, and in presence of this perfect love the purity of His own could not so be manifested, because it found no obstacles. But, here below, remembering what He had left, He loves His own people in their very defilements. Nothing turns Him back; but these defilements draw His compassion upon them. The object of grace is where iniquity and evil are found. The indifference of His own people proved to Jesus all the extent of their wretchedness, and the need they had of Him! The very hatred of man showed that he was lost. God is come to seek man, because he is far away from the state of seeking God. What things God has borne with! What indifference, what betrayals, denials! People would be ashamed to do with Satan as they did with the Lord. Nevertheless, nothing stops Jesus — He loves His own even to the end. He acted according to what was in His heart, and all the wickedness of man was only for Him an occasion of manifesting His love.




The Lord has done all that is necessary for putting a soul into relation with God. Sinful as we are, the grace of God is come to seek us. Righteousness and law demand that evil and the evil man be taken away. John the Baptist demanded repentance. There was the beginning of grace, but pure grace, far from saying to man, Leave thy state to come to me — comes itself to man in his sin — enters into relationship with him, that God may be much more manifested than if there had been no sin whatever.




Grace applies what is in God to the need which is produced by the ruin in which we are. Jesus loves unto the end.




What a consolation to know that Jesus is all that is needed for all that we are. That sets us in what is real and true; that disposes us to confess the evil which is in us, and not to conceal it. Grace alone produces sincerity. (Psalm 32:1.) A man who has a career to follow wishes to appear strong even when he is feeble. Grace produces the truth — makes us own our feebleness and infirmity. In Peter's place we should do what he has done, if we were not kept. Jesus loves His own, "in the world," in their pilgrimage, in their circumstances; in spite of their wretchedness, their selfishness, and their feebleness. All that Satan could do, and all that was in man, was well calculated to hinder the love of Jesus. Nevertheless, "He loved them unto the end."




Can you say, I have part in this love, notwithstanding my weakness: I have understood in Jesus the grace, and the manifestation of the love of the invisible God? Have you owned that it was needful Jesus should come to the world, in order that you should not go where there is weeping and gnashing of teeth? Have we taken our side to acknowledge ourselves just what we are? This is disagreeable to the flesh: it is painful; it is the thorn of Paul, something which incessantly tells him, "Thou art feeble;" and this is precisely the reason why God permits that it should remain. Is the flesh sufficiently mortified in us for us to be happy, though Jesus should be all and we nothing, for us to rejoice in seeing our infirmities, since that is to display the strength of God in us?




Jesus has forgotten none of our wants. The heart set free from selfishness only thinks of the things that love desires to do. Thus it is that Jesus, on the cross, does not forget His mother, but commends her to the disciple that He loves.



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